Jak wynika z raportu Commonwealth Scientific and Industrial Research Organization (CSIRO) czysty wodór może znacznie zmniejszyć emisje w lotnictwie, a potencjalne korzyści można zaobserwować w ciągu pięciu lat.

Raport ,,Opportunities for hydrogen in commercial aviation” został przygotowany na zlecenie Boeinga. Zdaniem jego autorów dynamiczny rozwój technologii wodorowych może zapewnić zastosowania tego paliwa w obszarach niszowych takich jak sprzęt do wsparcia naziemnego już w 2025 roku.

Do 2035 roku mógłby wpłynąć na przyspieszenie dekarbonizacji, o ile wodór byłby wykorzystywany na potrzeby infrastruktury lotniskowej oraz samolotów. Według CSIRO do 2050 roku istnieje możliwość zrezygnowania z zasilania paliwem konwencjonalnym silników samolotów.

Możliwość zastosowania wodoru w sektorze lotniczym.
Źródło: Opportunities for hydrogen in commercial aviation.

Dyrektor generalny CSIRO, dr Larry Marshall, uważa że zakłócenia w podróżach lotniczych wywołanych pandemią koronawirusa spowodowała, że branża przemyślała swój paradygmat i powróciła do „ innej normalności”. Jego zdaniem wykorzystanie wodoru, w tym tego produkowanego z wykorzystaniem OZE, może zwiększyć odporność sektora na zagrożenia związane m.in. z zawirowaniami na rynku naftowym.

Światowy przemysł lotniczy zużywa 3,2-krotnie więcej energii niż cała Australia.

Źródło energymagazine.com.au

Facebook Comments
Please follow and like us:
error0
fb-share-icon0
fb-share-icon20
Power of Energy

Power of Energy

Ekspert sektora energetycznego. Były analityk Instytutu Jagiellońskiego i dziennikarz portalu branżowego BiznesAlert.pl.